Nieuw voetpad zorgt voor meer comfort en veiligheid op Diestersteenweg

vrijdag, 1 september, 2017

Vandaag konden heel wat schoolkinderen tijdens hun 1e schooldag voor het eerst gebruik maken van een nieuw en veilig voetpad langs de Diestersteenweg in de zone tussen de Rummenweg en de Speelhoflaan. In deze zone ontbrak er aan de straatzijde van de voetbalvelden een aparte stoep, wat de verkeersveiligheid niet ten goede kwam.

“Op dit deel van de Diestersteenweg passeren er heel wat voetgangers, zoals de bezoekers van het ziekenhuis en de jongeren van de nabijgelegen school. Zij waren vroeger genoodzaakt op de fietsstrook te wandelen. Dat is nu verleden tijd, en ze beschikken ze over een ruime en comfortabele stoep”, zegt schepen van Openbare werken Bert Stippelmans.

“Met de hele beleidsploeg zetten wij resoluut in op verkeersveiligheid. Dat zie je zowel aan grootschalige vernieuwingsprojecten, zoals de herinrichting van de Stationsstraat tot groene fiets- en wandelboulevard, als aan kleinere infrastructuurwerken, zoals de uitbreiding van het voetpad op de Diestersteenweg”, aldus nog burgemeester Veerle Heeren.